اطلاع رسانی > اخبار >
.: اخبار

کپی برداری از کنفرانس بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان از منظر علمی اعتبار ندارد

همایش‌هایی که با کپی‌برداری از کنفرانس دانشگاه اصفهان که به‌عنوان اولین واقعه پژوهشی کشور در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای اعتبار خاص خود را دارد، توسط مؤسسه های متفرقه در حوزه بازی‌های رایانه‌ای برگزار می شود، ارتباطی با رویداد پژوهشی سالانه‌ دانشگاه اصفهان ندارد و از منظر آکادمیک فاقد اعتبار است.

 به گزارش ايرنا، پايگاه اينترنتي دانشگاه اصفهان روز شنبه اعلام کرد: سومين دوره ملّي و نخستين دوره بين‌المللي کنفرانس «بازي‌هاي رايا‌نه‌اي؛ فرصت‌ها و چالش‌ها (CGCO2018) مانند هر سال در هفته پاياني بهمن‌ سالجاري توسط دانشگاه اصفهان با همکاري مؤسسه ها و دانشگاه‌هاي معتبر داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد.

بر اين اساس دبيرخانه اين کنفرانس اعلام کرد: همايش‌هايي که با کپي‌برداري از کنفرانس دانشگاه اصفهان که به‌عنوان اولين واقعه پژوهشي کشور در حوزه‌ بازي‌هاي رايانه‌اي اعتبار خاص خود را دارد، توسط مؤسسه هاي متفرقه در حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي برگزار مي شود، ارتباطي با رويداد پژوهشي سالانه‌ دانشگاه اصفهان ندارد و از منظر آکادميک فاقد اعتبار است.

همچنين دبيرخانه کنفرانس بازي هاي رايانه اي اعلام کرد که به زودي فراخوان مقالات سومين دوره کنفرانس اعلام خواهد شد.
نخستين کنفرانس ملي «بازي هاي رايانه اي، فرصت ها و چالش ها» 28 تا 30 بهمن سال 94 و دومين دوره اين کنفرانس از 27 تا 29 بهمن سال گذشته در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

هدف از برگزاري اين کنفرانس، توسعه پژوهش هاي مبتني بر تحليل و توليد محتوا در حوزه بازي هاي رايانه اي، آسيب شناسي و آينده پژوهشي صنعت بازي هاي رايانه اي است.

محورهاي کنفرانس ملي بازي هاي رايانه اي شامل تحليل بازي هاي رايانه اي در حوزه هاي مختلف مانند روانشناسي، جامعه شناسي، علوم شناختي، آموزش، مديريت و مدل سازي کسب و کار، توليد محتواي بازي هاي رايانه اي در حوزه هاي مختلف و فناوري هاي مطرح در توليد و توسعه بازي هاي رايانه اي است.

تحليل زيبايي شناختي و هنري بازي هاي رايانه اي، چالش هاي امنيتي و موارد حقوقي بازي هاي رايانه اي و بازي هاي رايانه اي و قدرت نرم نيز از ساير محورهاي اين کنفرانس است.

راه اندازي مرکز تخصصي بازي هاي رايانه اي در دانشگاه اصفهان از دستاوردهاي کنفرانس بازي هاي رايانه اي است که در اين مرکز سه هسته اصلي شامل «آموزش و توانمندسازي»، «فناوري، توليد و تحليل محتوا» و «کارآفريني و توسعه کسب و کار اجتماعی» فعاليت دارد.
بازي‌هاي رايانه‌اي، هنر هشتم دنياي امروز است که با بهره‌گيري از عناصر روانشناسي، جامعه‌شناسي، هنري و فني به‌عنوان يک رسانه- صنعت- هنر جايگاه خود را تثبيت کرده و در جايگاه رسانه‌اي مؤثر، فراگير و استراتژيک و صنعتي ثروت‌آفرين و سودآور قرار گرفته است.



بازگشت1396/04/30
نظرات کاربران
تاييديه : تشخيص عامل غير انساني    
توجه : نظر شما پس از تایید مدیر سایت در سایت نمایش داده می شود !